Home
Az SZTNH óravázlatíró pályázatának nyertesei átvették díjaikat
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Megjelent: 2013. december 18. szerda, 00:00
- Írta: Super User
- Találatok: 2713
December 17-én, az év végi ünnepek előtt néhány nappal vette át a tizenegy díjazott nyereményét “A dinamótól Harry Potterig” című szellemitulajdon-védelmi óravázlatíró pályázat díjátadóval egybekötött eredményhirdetésén.
December 17-én, az év végi ünnepek előtt néhány nappal vette át a tizenegy díjazott nyereményét “A dinamótól Harry Potterig” című szellemitulajdon-védelmi óravázlatíró pályázat díjátadóval egybekötött eredményhirdetésén.
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala kezdeményezésére meghirdetett óravázlatíró pályázatra több mint 73 pályamű érkezett a hathetes pályázati időszak alatt. Óravázlat-pályázatok érkeztek magyar nyelv és irodalom, dráma, informatika, ének-zene, környezetismeret, etika, fizika, kémia, történelem, idegen nyelvi és osztályfőnöki órákhoz.
Baho-Borzók Noémi, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) képzési tanácsadója a díjjal jutalmazott óravázlatokról elmondta, hogy azok – mind színvonalas munkák, ötletesek, alaposak, látványosak, jól kidolgozottak, segítségükkel egy pedagógus élvezetes órát képes felépíteni osztályának. Az óravázlatok kiválasztásakor szempont volt továbbá a szellemitulajdon-védelmi részek szakmailag megfelelő tartalma és az óra eredetisége, interaktivitása is. Figyelembe vettük azt is, hogy az alapfogalmakat alaposan és érthetően tisztázza a vázlat, és hogy a pedagógus az ismeretek átadásán túl a tudatosság növelésére, a szellemi tulajdon értékének felismerésére neveljen.
A pályázatok értékelését az SZTNH és a partnerszervezetek munkatársaiból álló bizottság közösen végezte, a különdíjak nyerteseit a felajánlók választották ki. A díjakat felajánló Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, ProArt Szövetség a Szerzői jogokért és Microsoft Magyarország mellett a pályázat létrejöttében további szakmai partnerek voltak még a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a MediaSmart Hungary Oktatási Közhasznú Nonprofit Kft. is.
Németh Gábor, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala Innovációs Főosztályának igazgatója elmondta, hogy a pályázat célja, hogy a szeptembertől életbe lépett új kerettantervekben dedikáltan megjelenő legfontosabb szellemitulajdon-védelmi témák feldolgozására ösztönözze a közoktatásban dolgozó pedagógusokat. – Fontosnak tartjuk, hogy az új generációk már minél fiatalabb korban megismerkedjenek az szellemitulajdon-védelmének jelentőségével. A megfelelő tankönyvi tartalmak és a pedagógusok továbbképzése mellett, az olyan praktikus segédanyagok is nélkülözhetetlenek a sikeres ismeretátadásban, mint amilyenek a mostani pályázat keretében születtek, illetve kerülnek mindenki számára hozzáférhetővé.
Kiss János Tamás a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (NTK) vezérigazgatója az NTK különdíjainak átadásakor elmondta, hogy – a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó nem csupán elhivatott közvetítője a nemzeti kultúránknak, hanem egyik szószólója a szellemi tulajdon tiszteletének. Így nagy örömmel kapcsolódtunk a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának kezdeményezéséhez, és boldogok vagyunk, hogy számtalan pedagógus kollégát szólított meg a pályázati felhívás. A benyújtott munkák megerősítik a hitünket: lenyűgöző kreativitással igyekeznek a tanáraink az ifjabb nemzedékek számára nemcsak az értékeket átadni, hanem a szellemi tulajdon tiszteletére nevelni. Ez túlmutat a puszta jogkövető magatartás fontosságán; ez a szellemi produktumok tekintélyének emelése.
Horváth Péter, a ProArt Szövetség a Szerzői jogokért igazgatója a ProArt különdíjának átadásakor kiemelte – legfontosabb feladatunk a szerzői jogi tudatosság fejlesztése, ennek leghatékonyabb módja szellemi tulajdonnal, szerzői joggal kapcsolatos alapinformációk átadása. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalával és a Hamisítás Elleni Nemzeti Testülettel közösen sikerült elérnünk, hogy ezek a tudásmorzsák megjelenjenek a tananyagokban, a tankönyvekben. Ez azonban még nem elég, ahhoz, hogy ezek az információk tudássá váljanak a tanároknak is megfelelő segítséget kell biztosítani. Ezért született ez a tanároknak szóló pályázat. A díjnyertes tanárok és óravázlataik segítségével országszerte más pedagógusok is hatékonyan tudják majd ezeket a fontos ismereteket átadni a diákoknak, akik maguk is alkotók, a jövő reménységei, akik maguk lesznek ezen javak fogyasztói is.
Vass Gábor, a Microsoft vállalati és partnerkapcsolati üzletágának igazgatója a Microsoft különdíjainak átadásakor elmondta –manapság, amikor tízből hat háztartásban már található számítógép, és ezek közül szinte mindegyik az internetre van kötve, különösen fontos, hogy védjük ezeket a rájuk leselkedő veszélyektől. Hazánkban a számítógépeken található programok közül tízből legalább négy kalózszoftver. A nem eredeti alkalmazások és eszközök biztonsági szempontból komoly veszélyeket rejtenek, károsak lehetnek adatainkra, munkafolyamatainkra. –Az Microsoft igazgatója kiemelte – a fiatalok a nem eredeti szoftverek leggyakoribb alkalmazói. A ma fiataljai a holnap vezetői lesznek, akik munkájuk során szinte biztosan számítógépekkel fognak dolgozni, a kalózszoftverek használatával pedig már komoly gazdasági károkat is okozhatnak óvatlanságukkal. A Microsoft ezért YouthSpark programján keresztül mindent megtesz annak érdekében, hogy a diákok jogtiszta, eredeti informatikai megoldásokat használhassanak.
A szellemi tulajdon-védelmi óravázlatíró pályázat díjazottai
SZTNH első helyezett |
Soltész Tünde |
SZTNH második helyezett |
Tusorné Fekete Éva |
SZTNH harmadik helyezett |
Vit Olivér |
SZTNH különdíj |
Paizs Ottó |
SZTNH különdíj |
Filep Otília |
SZTNH különdíj |
Fodor Éva |
NTK különdíj |
Veszelszkiné Huszárik Ildikó |
NTK különdíj |
Sulai Erika |
NTK különdíj |
Vizi Bernadett |
ProArt különdíj |
Takácsné Kocsis Anikó |
Microsoft különdíj |
Margitai Istvánné |
Microsoft különdíj |
Tusorné Fekete Éva
|
A díjazottak listája letölthető itt: Díjazottak listája
A legérdekesebb óravázlatok a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület weboldalán elérhetőek lesznek. Példákkal, ötletekkel, jó gyakorlatokkal szolgálnak majd a közoktatásban dolgozó pedagógusoknak, szemléltetve, hogyan érdemes szellemitulajdon-védelmi tartalmakat beépíteni a tanórák anyagaiba.
További részletek a pályázatról itt olvashatóak.
/Forrás: Hamisítás Elleni Nemzeti Testület/