Ingyenes belépő

Home

Hamis járműipari termékek megsemmisítése

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesülete a Hamisítás Elleni Világnapon száz millió forintot meghaladó értékű hamis, illegális járműipari-, diagnosztikai eszközt, szoftvert, alkatrészt, butik árut semmisített meg a Mü-Gu Kft. telephelyén.

A diagnosztikai eszközöket és alkatrészeket munkagéppel alaktalanították, majd egy ún. shredder technológiával semmisítették meg, csak úgy mint a kétszáznál is több hamis könnyűfém keréktárcsát.

Évente több száz millió forintra rúg a hamisított autóipari termékek értéke, az ilyen áruk a közlekedők életét is veszélyeztethetik - mondta Teleki József ezredes, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója szerdán Budapesten, a Hamisítás Elleni Világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

Megjegyezte, hogy a hamisítás világszerte minden termékkört érint, összesített globális értéke a több száz millió eurót is elérheti évente.

Közölte, nyáron főleg a hamisított napszemüvegek kerülnek forgalomba, illetve világszerte nagy mértékben hamisítanak például luxuscikkeket és szoftvereket.

Hozzátette, a NAV tapasztalatai szerint az exportforgalomban ritkán fordulnak elő ilyen cikkek, a behozott termékek között viszont gyakoriak: 2013-ban az Európai Unióba érkező áruk 5 százaléka volt hamis, értékük csaknem 85 millió euróra rúgott.

Teleki József hangsúlyozta, a hamis termékek csak látszólag olcsók, ráadásul az általuk okozott károk nem csak a gazdaságot veszélyeztetik: becslések szerint Magyarországon több mint 10 ezer munkahely szűnt meg illegálisan előállított áruk miatt. A NAV ezredese szerint az internetes kereskedelem jelentősen megkönnyíti a hamis termékek forgalmát, amely így évről-évre egyre jelentősebb és általában a szervezett bűnözői csoportokat juttatja bevételhez.

A rendezvényen Marótiné Koczur Györgyi, a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületének elnöke kiemelte, a hamis járműipari termékek súlyos biztonsági kockázatokat rejthetnek, amivel a hamisítók rendszerint nem törődnek. Hangsúlyozta, hogy szükség van a közlekedési jogszabályok módosítására, mivel az ilyen alkatrészek, szoftverek forgalmazóinak felelősségét, az általuk forgalmazott termékek szerepét nem vizsgálják a baleseteknél.

VIA: MTI

Video: M1